poniedziałek, 27 maja 2013

Zupa z ciecierzycy

Zupa z ciecierzycy
Zupa z ciecierzycy

Przepis na zupę z ciecierzycy dostałam od Wioli już jakieś 2-3 lata temu, zupka posmakowała wszystkim domownikom więc od tamtej pory pojawia się na naszym stole dość regularnie. Jest pożywna i sycąca a dzięki dodatkowi mojej ulubionej przyprawy – kolendry również bardzo aromatyczna. Bazuje głównie na warzywach strączkowych będących cennym źródłem białka oraz błonnika. Wypróbujcie ten przepis a na pewno nie będziecie żałować.


Składniki potrzebne do przygotowania zupy z ciecierzycy.

  • 0,5l bulionu,
  • 2 puszki ciecierzycy konserwowej,
  • 2 puszki czerwonej fasoli konserwowej,
  • 2 puszki pomidorów bez skórki,
  • 2 niewielkie cebule,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1,5 łyżki ziaren kolendry,
  • 300g pieczarek,
  • chili w proszku,
  • olej do smażenia.

Sposób przygotowania zupy z ciecierzycy:

Pieczarki płuczę i kroję w drobną kostkę, siekam cebulę.

Ziarna kolendry dokładnie rozgniatam w moździerzu.

W dość dużym garnku podgrzewam bulion.

Rozgrzewam olej na patelni, wrzucam posiekaną cebulę i smażę do momentu zeszklenia.

Dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek oraz kolendrę i smażę jeszcze przez 1-2 minuty.

Dodaję pokrojone pieczarki i smażę przez około 4-5 minut.

Zawartość patelni przekładam do garnka z bulionem, dodaję odsączoną ciecierzycę oraz fasolę i gotuję na wolnym ogniu przez około 5 minut.

Miksuję blenderem pomidory, dodaję je do zupy doprawiam sproszkowaną chili i gotuję jeszcze przez około 20 minut na małym ogniu.

Zupa z ciecierzycy gotowa.

Zupa z ciecierzycy
Zupa z ciecierzycy

SMACZNEGO :)
Ciecierzyca w roli głównej

3 komentarze:

  1. Narobiłaś mi smaka na taka zupkę :) dodaje do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po takiej zupie już mi nic nie trzeba:) Tylko głaskanie brzusia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowita zupa :)
    Przy okazji bardzo dziękuję za przyznanie mi wyróżnienia Liebster Award :) Trochę to trwało zanim odpowiedziałam na pytania, ale lepiej późno niż wcale ;)
    Zapraszam do zapoznania się z odpowiedziami na pytania, które zadałaś: http://smakiemsietoczy.blogspot.com/2013/05/wyroznienie-liebster-award.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zmień na listę zakupów

Wersja do wydruku