niedziela, 21 kwietnia 2013

Gofry puszyste i chrupkie

Gofry puszyste i chrupkie
Gofry puszyste i chrupkie
Urlop nad morzem, promenada i obowiązkowe gofry z bitą śmietaną, owocami czy cukrem pudrem. Nic nie szkodzi na przeszkodzie, aby zafundować sobie ten powiew letnich już dziś. Gofry z tego przepisu zawsze wychodzą mi puszyste lekkie i chrupiące. 


Składniku potrzebne do przygotowania gofrów (około 12 sztuk):

  • 2,5 szklanki mąki pszennej,
  • 1,5 szklanki mleka o temperaturze pokojowej,
  • 4 jajka,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 0,5 szklanki oliwy lub oleju,
  • 3 łyżeczki cukru.

Sposób przygotowania gofrów:

Oddzielam białka od żółtek i ubijam z nich sztywną pianę. 
W innej misce łączę z żółtkami wszystkie pozostałe składniki do powstania dość gęstego gładkiego ciasta. 
Dodaję pianę z białek i bardzo delikatnie mieszam. 
Rozgrzewam gofrownicę i piekę gofry do momentu aż staną się rumiane a następnie wykładam na kratkę do wystudzenia. Rzadko zdarza się żeby zdążyły wystygnąć.
Gofry gotowe.

Gofry puszyste i chrupkie
Gofry puszyste i chrupkie


SMACZNEGO

Akcja Kolacja

7 komentarzy:

  1. Jakie smakowite! :) Gofry jak z nadmorskiej kawiarni.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale pięknie wyszły, gofry mi się z wakacjami kojarzą...mmm

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam gofry, a te są przepyszne!! przetestowałam i gorąco polecam ten przepis!:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gofry wychodzą przepyszne - przynajmniej jak do tej pory żeby nie zapeszać :)) Próbowałam wielu przepisów ale gofry były albo twarde jak skała albo się przylepiały do gofrownicy. W końcu pewnego pięknego dnia zrezygnowana natknęłam się na ten przepis. Polecam gorąco ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne :) Też właśnie robiłam i jestem zachwycona Pani pomysłem :)
    http://nymuffin.blogspot.com/2014/04/waffles-with-strawberries-gofry-z.html#.U0FnMaK9Yb4
    Czekam na Pani ocenę :) Pozdrawiam NEW YORK MUFFIN

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zmień na listę zakupów

Wersja do wydruku